Skip to main content
Etusivu » Kiinteistöjen kehittäminen » Sopimusvalmistus on räätälöityä joustavuutta
Sponsoroitu

Sopimusvalmistus joustaa asiakkaan tarpeiden ja kuormituksen mukaan sekä mahdollistaa nopean reagoinnin tuotannon aikaisille muutoksille säilyttäen kustannustehokkuutensa.

Pitkäjänteinen yhteistyö mahdollistaa kummankin osapuolen kilpailukyvyn ja prosessien jatkuvan kehittämisen. Kun erillistä tarjouslaskentavaihetta ei tarvita, toimitukset ovat nopeampia.

– Sopimusvalmistusperiaate sopii hyvin sähköautomaatioprojekteihin, oli kyseessä yksittäinen projekti tai toistuvaa sarjavalmistusta. Jokaisessa kohteessa kokonaisuus on erilainen; keskukset, logiikat ja ohjaukset vaihtelevat. Ainoa yhtäläisyys on sähkökeskuksen valkoinen kaappi, toteaa myyntipäällikkö Toni-Ville Lanne, Harju Elekter Oy.

Tehokasta kapasiteetin, muutosten ja kustannusrakenteen hallintaa

Harju Elekter Oy:n valmistuksesta merkittävä osa toteutetaan sopimusvalmistusperiaatteella.

– Sopimusvalmistus perustuu avoimeen yhteistyöhön ja luottamukseen. Se tuo nopeutta, koska voimme reagoida heti, jos suunnitelmat muuttuvat tuotannon aikana. Toimitukset räätälöidään asiakaskohtaisesti. Eräille asiakkaille tehdään piirikaaviosuunnittelua ja sähkökaappien valmistusta perustestauksella, toisille suunnittelemme ohjelmistot ja hyödynnämme tuotannossamme johdinsarjoja ja aukotuskoneita. Ajamme ohjelmat sisälle ja varmistamme, että kaikki toimii niin kuin pitääkin, ennen kuin keskukset lähetetään eteenpäin. Valmistuksemme on auditoitu ISO-, UL- ja EAC-sertifioidulle valmistukselle.

– Kehitämme toimintatapoja, joilla voimme tukea asiakkaidemme liiketoimintaa. Ehdotamme lisäksi asiakaskohtaisesti soveltuvia komponentteja ja tekniikoita. Näillä kehitetään valmistettavien projektien sekä tuotteiden läpimenoaikoja ja kannattavuutta. Olemme löytäneet merkittäviä kehityskohteita erityisesti kentällä tehtävien asennusten tehostamiseksi, Lanne kertoo.

Asiakkaalle sopimusvalmistus on kokonaisedullisin ja nopein toimintamalli. Harju Elekter Oy:llä sen kulmakiviä ovat:

• avoin yhteistyö ja molemminpuolinen luottamus
• joustavuus ja nopea reagointikyky asiakkaan tarpeisiin
• kasvaminen yhdessä ja pitkäjänteinen yhteistyö

Next article