Etusivu » Taloyhtiö » SuomiComin valokuituverkko – taloyhtiöiden salainen ase
Sponsoroitu

SuomiCom-taloyhtiölaajakaista kytkee kaikki huoneistot huippunopeaan valokuituverkkoon. Toteutus on edullisin tapa hankkia nopea nettiyhteys taloyhtiöön.

Valokuitu tarjoaa jokaiseen kiinteistöön nopean ja luotettavan verkkoyhteyden, ja samalla nostaa kiinteistön arvoa. Valitsemalla Suomi Communications Oy:n ratkaisun asiakas saa erinomaisen hinta-laatu-suhteen ja järeät yhteydet. 

– Yrityksemme ehdoton kilpailuvaltti on nopea ja viiveetön verkko sekä ruuhkaton ja aina neuvontaan valmis asiakaspalvelu, SuomiComin tekninen asiantuntija Tommi Rinta-Laulaja sanoo. 

Myös palveluun siirtyminen on vaivatonta: yrityksen omat asentajat kytkevät yhteydet huoneistoihin saakka, ja käyttöönotto on nopeaa. Asennus voidaan suorittaa parhaimmillaan jopa kuukaudessa. Määräaikaisella sopimuksella asennukset ja avauskustannukset sisältyvät kuukausimaksuun.

Case-esimerkki 1: REDIn Majakan hallitus

”Majakka on Helsingin Kalasatamassa osoitteessa Kalasatamankatu 9 A kohoava talo ja Suomen korkein yksityinen asuinrakennus. Talossa on 35 kerrosta ja 282 kotia, joissa asuu yhteensä noin 500 asukasta.  

SuomiComin palvelu on vastannut hyvin odotuksiamme, ja lupauksiin on päästy kaikilla osa-alueilla. Kertaakaan en ole kuullut yhdenkään asukkaan jälkikäteen kritisoineen vaihtopäätöstä. Erityisen tyytyväisiä on oltu palvelun hinta-laatusuhteeseen, joka on ylivoimainen verrattuna kilpailijoihin ja jota on uusien asukkaiden keskuudessa jopa hieman epäuskoisesti hämmästelty.

Joskus palautetta on tullut siitä, ettei asukas ole saavuttanut luvattua huippunopeutta. Kun asiaa sitten on tutkittu yhdessä huollon kanssa, on kaikissa tapauksissa käynyt ilmi, etteivät asukkaan omat laitteet tai asennukset ole tukeneet kaikkein nopeimpia yhteyksiä.

Tämän kaltainen yhteishankinta vaatii taloyhtiöltä hieman enemmän mutta toisaalta poistaa jokaiselta asukkaalta omiin nettisopimuksiin liittyvän vaivan. Huippunopeat yhteydet edellyttävät talon oman sisäverkon kaapeloinnin ja liitännän toimivuutta sekä sitä, että asukkaan omat laitteet ovat yhteensopivia ja toimivia. Niihin liittyviä puutteita ei välttämättä havaita hitailla yhteyksillä lainkaan. Siksi on hyvä varmistaa, että taloyhtiön käyttämä huoltoyhtiö on asioiden suhteen ajan tasalla ja kykenee löytämään mahdolliset talon sisäverkkoon liittyvät puutteet ja korjata ne. Myös asukkaiden omista asennuksista johtuvien virhetilanteiden tai verkkoyhteyden hidastelun tunnistaminen on tärkeää.”

Case-esimerkki 2: Insinööri Eero Volotinen, Leppävaaran Torni

”Espoon kolmanneksi korkein asuinrakennus Leppävaaran Torni sijaitsee Espoossa, Leppävaaran rautatieaseman ja kauppakeskus Sellon vieressä osoitteessa Valurinkuja 2 A. Tornitalossa on yhteensä 21 kerrosta, joissa on 113 asuntoa ja kaksi liikehuoneistoa. Asunnot ovat kaksioita ja kolmioita, joiden pinta-alat vaihtelevat 44,5–77,5 m² välillä.

Internetyhteyden kilpailutus tuli meillä ajankohtaisesti vuonna 2016. Päällimmäisenä tavoitteena oli saada taloyhtiöön nopeampi laajakaista jokaiseen asuntoon ja kaikille sopivaan hintaan. Näistä syistä päädyimme SuomiComin valokuituun, joka asennettiin taloyhtiöömme vuonna 2017. Asennus kesti yhden päivän. Ensimmäiset pari viikkoa olivat jännittävää aikaa – kyseessähän oli melko laajamittainen käyttöönotto, sillä verkon käyttäjiä on yli 200. Laajakaistaverkko on kuitenkin alusta asti vastannut odotuksiamme. Asukkaat ovat olleet hyvin tyytyväisiä internetyhteyden laatuun ja nopeuteen. Myös SuomiComin hinta on hyvin kilpailukykyinen. Toivon, että tämän tyylinen kokonaisratkaisu yleistyy muissakin taloyhtiöissä.”

Kiinnostuitko valokuituverkosta?

Ota yhteyttä: 09 4342 1702 tai tutustu verkossa:

Next article